Hakem
Heyetleri, 2013 yılı Ocak-Aralık döneminde 6 bin 510 başvurudan 1835’ini
değerlendirmeye aldı. Değerlendirmeye alınan 1835 başvurunun yüzde 65’i
müşteri lehine sonuçlandı.
Vatandaşlarla
bankalar arasındaki uyuşmazlıkları ve sorunları çözüme kavuşturmak için
çalışmalarını sürdüren Bireysel Müşteri Hakem Heyeti, yıllık faaliyet raporunu
tamamladı.
Bu rapora göre
hakem heyetleri, 2013 yılı Ocak-Aralık döneminde 6 bin 510 başvurudan bin
835’ini değerlendirmeye aldı. Bu başvurulardan 731’i bankanın olumlu sonuç
bildirmesi nedeniyle gündemden çıkarıldı. Sonuç itibarıyla değerlendirmeye
alınan bin 835 başvurunun yüzde 65’i müşteri lehine sonuçlandı. Vatandaşların,
yaptığı başvuruların çoğunluğunu banka ve kredi kartları oluşturdu. Bankalara
yapılan doğrudan başvuruların sayısı ise 3 milyon 351 bin 371 olarak açıklandı.
Bankaları 3 Milyon Kişi Şikâyet Etti
Öte yandan
faaliyet raporunda bankalara doğrudan yapılan Türkiye Bankalar Birliği üyesi
Bankalara doğrudan yapılan başvurularla ilgili istatistiklere de yer verildi.
Buna göre bankalara geçtiğimiz yıl 3 milyon 351 bin 371 doğrudan başvuru
yapıldı. Bu başvuruların yüzde 51’lik kısmını banka kartları ve kredi
kartlarıyla ilgili başvurular oluşturdu. Tüketici kredileriyle ilgili 422 bin
565 başvuru gelirken diğer bankacılık ürün ve hizmetleriyle ilgili bankalara
doğrudan yapılan başvuruların sayısı 1 milyon 214 bin 867 olarak açıklandı.